1.                  PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

 

1.1.Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními §1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku 89/2012 Sb. a zákonem č.634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).

1.2.Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:

·         má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,

·         se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí, nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,

·         zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,

·         je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a

·         zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

1.3.Ustanovení uvedená v čl. 7.2. obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu za vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží za vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.

1.4.Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího, bez zbytečného odkladu od zjištění vady, na adrese jeho provozovny, případně i v sídle nebo místě podnikání. Dopravu zboží zpět k prodávajícímu hradí kupující. V případě oprávněné reklamace má kupující nárok na úhradu vynaložených nákladů v souvislosti s reklamací, zejména nákladů na dopravu zboží.

1.5.Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo:

 a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,

b) na odstranění vady opravou věci,

c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo

d) odstoupit od smlouvy.

Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit. Nezvolí-li kupující své právo včas, má práva podle čl.7.7.

1.6.Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci; volba nesmí kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady.

1.7.Uplatní-li kupující právo z vadného plnění, prodávající vadu odstraní bez zbytečného odkladu nejpozději však do 30 dnů. Obratem prodávající kupujícímu oznámí v písemné formě, elektronicky na emailovou adresu kupujícího, kdy právo uplatnil, jakož i provedení opravy a dobu jejího trvání. Není-li to možné, oznámí prodávající kupujícímu informace uvedené v předešlé větě, telefonicky nebo písemně na adresu kupujícího. Momentem uplatnění reklamace je okamžik, kdy se o reklamaci prodávající dozvěděl. O vyřízení reklamace vyrozumí prodávající kupujícího písemně, elektronicky na emailovou adresu kupujícího, popř. písemně na adresu kupujícího. Po vyřízení reklamace hradí dopravu opraveného, popř. nového, zboží zpět kupujícímu prodávající.

2.                  DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN

 

2.1.Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.

2.2.Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

2.3.Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím své elektronické adresy. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.

2.4.K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ:00020869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line, nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.

2.5.Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

2.6.Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

2.7.Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.